Regulamin sklepu
Data publikacji: 20.04.2024
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Postanowienie ogólne
1. Niniejszy regulamin sklepu internetowego (dalej: „Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Iga Prusik.pl działającego pod adresem internetowym igaprusik.pl (dalej: „Sklep”).
2. Niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Sklep jest własnością Iga Prusik – Studio Języków Obcych, NIP: 9671448519, REGON: 389845687, Ul. Złota 75 A lok. 17
00-819 Warszawa (dalej: „Sprzedawca” lub ,,Usługodawca”).
4. Sklep internetowy jest dostępny w domenie igaprusik.pl/sklep (nazwa) i na odpowiednich podstronach, prowadzonych przez Sprzedawcę.
5. W ramach wykonywanej działalności, Sprzedawca:
1) prowadzi sprzedaż Towarów cyfrowych – e-booków, konsultacji oraz fiszek, które mogą być nabywane przez Kupujących;
2) dostarcza Użytkownikom Usługę Konta;
3) dostarcza Subskrybentom Newsletter
6. Sprzedawca jest podatnikiem VAT.
7. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności i Plików Cookies zamieszczonych na Stronie internetowej https://igaprusik.pl/polityka-prywatnosci/. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy ze Sprzedawcą (zarówno Umowy Sprzedaży jak i Umowy Dostępu do Newslettera) jest akceptacja postanowień Regulaminu. Klient poprzez akceptację postanowień Regulaminu wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
8. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna dla złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy przez Klienta za pośrednictwem Sklepu.
9. Sprzedawca udostępnia Regulamin nieodpłatnie Klientowi przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub jego wydruk.
10. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy.
11. Treści Cyfrowe oraz wszelkie pozostałe materiały, teksty, opisy, materiały wideo, grafiki, logotypy zamieszczone w Sklepie, są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa.
Definicje
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Klient – Kupujący, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą, a także Użytkownik lub Subskrybent;
Kupujący – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą;
Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która założyła Konto w Sklepie;
Subskrybent – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Newslettera lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
Sprzedawca/Usługodawca – Iga Prusik – Studio Języków Obcych, NIP: 9671448519, REGON: 389845687
Sklep/Serwis – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym igaprusik.pl
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
Usługa cyfrowa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w szczególności usługa polegająca na dostarczaniu Newslettera lub Usługa Konta;
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą;
Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;
Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta przez Klienta;
Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;
Towar (Towar fizyczny) – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący;
Treści Cyfrowe – wszystkie treści cyfrowe oferowane za pośrednictwem Sklepu, zawierające teksty, obrazy, grafiki, materiały video, zdjęcia lub dźwięki, będące utworami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Są to jednocześnie dane, na podstawie których za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu, można po przetworzeniu uzyskać określoną informację;
Dzień – rozumie się przez to dzień kalendarzowy;
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego;
Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach Konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać Subskrybentowi Newsletter przez czas nieoznaczony, a Subskrybent zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe;
Newsletter – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach Konsumenta, obejmująca informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Sprzedawcy, w tym informacje o nowościach i promocjach dostępnych w Sklepie;
Umowa o dostarczanie Usługi Konta – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe;
Usługa Konta – usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach Konsumenta, polegająca na utworzeniu i utrzymywaniu przez Sprzedawcę Konta na rzecz Użytkownika;
Checkbox (przycisk wyboru) – element formularza stanowiący małe kwadratowe pole, które można zaznaczyć, służące do składania oświadczenia woli przez Klienta;
Ustawa o prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach Konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.);
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
DSA – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
Kontakt ze sklepem
1. W każdej sprawie związanej z Zamówieniem bądź funkcjonowaniem Sklepu należy kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą wybranej dostępnej formy komunikacji:
– za pośrednictwem e-mail na adres: hello@igaprusik.pl,
– za pośrednictwem telefonu pod numerem: …….
– za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w ramach Sklepu.
Wymagania techniczne
W celu korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Towary, niezbędne są:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową umożliwiające wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies,
połączenie z siecią internet,
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
włączona obsługa plików cookies,
zainstalowany program FlashPlayer.
W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
Przed skorzystaniem ze Sklepu, Klient obowiązany jest sprawdzić, czy posiadane przez niego urządzenie spełnia wymogi techniczne określone w Regulaminie.
Zasady korzystania ze sklepu
1. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami. Klient jest zobowiązany do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego zgodnie z udzieloną licencją oraz niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym.
2. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
3. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
4. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
5. Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia do chwili uaktywnienia przycisku „Kupuję i płacę”.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia w przypadku:
1) nieprawidłowego/niekompletnego wypełnienia Formularza Zamówienia (brak wszystkich danych potrzebnych do realizacji Zamówienia),
2) nieotrzymania wpłaty w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia (w przypadku wyboru opcji płatności z góry).
7. Brak poinformowania Sprzedawcy o zmianie danych wskazanych przez Klienta w Formularzu Zamówienia skutkuje uznaniem, iż jakiekolwiek informacje przekazane przez Sprzedawcę w oparciu o ww. dane zostały otrzymane przez Klienta i mógł on zapoznać się z ich treścią.
Zakładanie konta w sklepie
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych login i hasło
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe i opcjonalne.
1. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
2. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w Regulaminie.
Umowa sprzedaży PRODUKTU CYFROWEGO
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów oferowanych w Sklepie, Kupujący powinien
wykonać następujące czynności:
1) wejść na stronę internetową Sklepu;
2) wejść w zakładkę wybranego Produktu i kliknąć opcję ,,dodaj do koszyka”;
3) wejść w zakładkę ,,zobacz koszyk”;
4) opcjonalnie wybrać ilość Produktów oraz kliknąć opcję ,,zaktualizuj” /,,zaktualizuj koszyk”;
5) opcjonalnie wpisać kod kuponu i kliknąć opcję ,,wykorzystaj kupon”;
6) kliknąć opcję „do kasy”/ ,,przejdź do płatności”;
7) zalogować się do Konta lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
8) w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:
a) imię i nazwisko lub nazwę firmy
b) kraj/region
c) adres poczty elektronicznej;
d) numer telefonu;
e) adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);
f) opcjonalnie – firma i NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach
Konsumenta);
9) opcjonalnie dodać uwagi do zamówienia;
10) wybrać sposób płatności;
11) opcjonalnie – w przypadku braku utworzonego Konta zaznaczyć Checbox’a ,,Stworzyć konto?”;
12) obowiązkowo zaznaczyć Checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
13) obowiązkowo zaznaczyć Checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na dostarczenie przez Sprzedawcę Produktu przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy;
14) opcjonalnie – zaznaczyć Checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera;
15) kliknąć opcję „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”/,,Kupuję i Płacę” a następnie dokonać zapłaty za Produkt lub Produkty zgodnie z wybranym sposobem płatności.
2. Kupujący ma świadomość i rozumie, że dokonując kliknięcia w przycisk ,,Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”/ „Kupuję i płacę”, zawiera ze Sprzedawcą Umowę co wiąże się po stronie Kupującego z obowiązkiem zapłaty.
3. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
4. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej pod podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży. Jeżeli Zamówienie zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
FORMY PŁATNOŚCI
1. Aktualne sposoby płatności określone są w Sklepie w chwili wyrażenia przez Kupującego woli zawarcia
Umowy Sprzedaży.
2. Możliwe są następujące formy płatności za zamówione Produkty:
a) przelew elektroniczny – możliwy do zrealizowany za pośrednictwem systemu Operatora Płatności Przelewy24;
b) płatność BLIK za pośrednictwem serwisu, który dostarcza Operator Płatności;
c) płatności bankowe dostępne w bramce płatnościowej Przelewy24
3. Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. W sytuacji, kiedy Kupujący chce otrzymać fakturę VAT zobowiązany jest do wskazania w Formularzu
Zamówienia podatkowy numer identyfikacyjny (NIP). Faktura VAT zostanie wysłana na podany przez
Kupującego adres e‐mail, na co Kupujący wyraża zgodę.
5. Kupujący może złożyć reklamację dotyczącą Płatności. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z zasadami
Operatorów płatności.
6. Przyjmuje się, że dzieło zapłaty, to dzieo uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
Ceny
1. Ceny Towarów zamieszczonych w Sklepie są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto, co oznacza, że zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawa, m.in. podatek VAT.
2. Sprzedawca nie stosuje mechanizmów indywidualnego dostosowywania cen w Sklepie na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
3. Sprzedawca udostępnia informacje o najniższej cenie danego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny.
4. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie danego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru w sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
5. Sprzedawca nie korzysta z narzędzi zewnętrznych dostawców, aby zrealizować wymagania w zakresie cen, promocji i obniżek oraz ich prezentacji na stronie i podstronach Sklepu internetowego.
Dostawa towaru cyfrowego:
1. Sprzedawca dostarcza Kupującemu Produkt (Treść Cyfrową) za pomocą poczty elektronicznej na adres email podany przez Kupującego.
2. Sprzedawca dostarcza Kupującemu Produkt lub Produkty niezwłocznie w ciągu maxymalnie do 2 godzin od otrzymania płatności za zakupiony Produkt lub Produkty.
3. Ze względu na specyfikę sprzedawanego Produktu, zakup Treści Cyfrowej może zostać zrealizowany wyłącznie po dokonaniu płatności z góry.
4. Produkt uważa się za dostarczony w chwili, gdy Treść Cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowej lub pobranie Treści Cyfrowej, zostały udostępnione Kupującemu.
5. Sprzedawca informuje, a Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Produkt cyfrowy nie podlega aktualizacji.
6. W przypadku braku dostarczenia Produktu w terminie wskazanym w ust. 2 powyżej, Kupujący wzywa Sprzedawcę do jego dostarczenia. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w Regulaminie. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Produktu Cyfrowego niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Kupującym terminie, Kupujący może odstąpić od Umowy.
7. Odstąpienie od Umowy wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Regulaminie.
8. Sprzedawca jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny zapłaconej przez Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu. 9. Postanowienia ust. 6-8 powyżej nie dotyczą Kupujących będących Przedsiębiorcami.
10. Niezależnie od postanowień ust. 6-8 powyżej, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 13 Ustawy o prawach Konsumenta, Kupującemu będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Produktu Cyfrowego, o którym mowa w art. 27 i n. Ustawy o prawach Konsumenta.
LICENCJA:
1. Z chwilą dokonania przez Kupującego zapłaty za Produkt, Sprzedawca udziela Kupującemu licencji
niewyłącznej na korzystanie z tego Produktu na warunkach określonych w Regulaminie (dalej: „Licencja”).
2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony.
3. Kupujący może wykorzystywać Treści Cyfrowe wyłącznie na potrzeby własne.
4. Licencja uprawnia Kupującego do korzystania z Produktu Cyfrowego wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
1) zapisanie w pamięci urządzeń elektronicznych należących do Kupującego;
2) odtwarzanie i przeglądanie Produktu Cyfrowego;
3) zwielokrotnianie Produktu Cyfrowego, jednak wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistymi potrzebami Kupującego.
5. Licencja nie uprawnia Kupującego do udzielania dalszych licencji.
6. Kupujący w żadnym przypadku nie ma prawa do udostępniania lub sprzedaży Treści Cyfrowych ani jakichkolwiek ich opracować pod własnym oznaczeniem, włączania Treści Cyfrowych lub ich fragmentów do własnych Produktów lub usług, które udostępnia lub sprzedaje oraz innych podobnych działań zarobkowych z użyciem Treści Cyfrowych.
7. Jeżeli Kupujący będzie chciał wykorzystać Treści Cyfrowe w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest zobowiązany zwrócić się do Sprzedawcy o udzielenie licencji na daną Treść Cyfrową.
8. W przypadku powzięcia przez Sprzedawcę wiadomości o działaniach Kupującego lub osób trzecich działających na zlecenie lub w porozumieniu z Kupującym naruszających prawa autorskie do Treści Cyfrowych, Sprzedawca może dochodzić naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
1. Zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach Konsumenta Konsument, a także Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem przepisów wskazanych poniżej.
2. Jeśli w toku zakupu Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraził zgodę na wykonanie umowy i dostarczenie mu Treści lub Usługi Cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci on prawo do odstąpienia od umowy.
3. Jeżeli Umowa dotyczy świadczenia Usług Elektronicznych, a Usługodawca wykonał w pełni Usługę Elektroniczną za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia traci prawo do odstąpienia, wówczas prawo do odstąpienia nie będzie mu przysługiwać.
4. Odstąpienie od umowy następuje poprzez poinformowanie Usługodawcy o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia. Takie oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
5. W celu zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczające jest, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego w ust. 1 terminu odstąpienia od umowy.
6. Skutki odstąpienia od Umowy:
1) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
2) W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej lub usługi Cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści Cyfrowej lub usługi Cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
3) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie otrzymane od niego płatności. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorcy na
prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
Umowa o dostarczenie newslettera
1. W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera, Klient powinien wykonać następujące czynności:
1) wejść na stronę internetową Sklepu;
2) w znajdującym się na stronie internetowej Sklepu formularzu wpisać adres poczty elektronicznej;
3) obowiązkowo zaznaczyć Checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
4) kliknąć opcję „Dołączam”.
2. Kliknięcie opcji „Dołączam” jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta Umowy o dostarczanie Newslettera.
3. Umowa o dostarczanie Newslettera może zostać zawarta także poprzez zaznaczenie Checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera podczas zawierania Umowy Sprzedaży. W takim przypadku, Umowa o dostarczanie Newslettera zawierana jest w chwili zawarcia ww. Umowy.
4. Umowa o dostarczanie Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
5. Usługodawca informuje, a Klient przyjmuje do wiadomości, że:
1) Newsletter nie podlega aktualizacji;
2) częstotliwość oraz terminy dostarczania Newsletterów nie są z góry określone i zależą od aktualnej sytuacji Usługodawcy.
6. Dostarczanie Newslettera następuje za pomocą poczty elektronicznej, pod adres poczty elektronicznej podany przez Klienta.
7. Subskrybent może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach Konsumenta, Subskrybent będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
8. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Newslettera albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, wymaga złożenia Usługodawcy przez Subskrybenta stosownego oświadczenia. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać złożone poprzez:
1) kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z otrzymywana Newslettera, który przesyłany jest wraz z każdym Newsletterem;
2) wysłanie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera albo o jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej.
9. Usługodawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera niezwłocznie po dokonaniu przez Subskrybenta jednej z czynności wskazanych w ust. 8 powyżej.
Zmiana usługi konta
1. Usługodawca może dokonać zmiany Usługi Konta w przypadku:
1) konieczności dostosowania Usługi Konta do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Użytkowników do korzystania z Usługi Konta;
2) podjęcia przez Usługodawcę decyzji o usprawnieniu Usługi Konta poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
3) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi Konta do aktualnego stanu prawnego.
2. Zmiana Usługi Konta nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Klienta.
3. Usługodawca informuje Użytkowników o dokonanej zmianie Usługi Konta poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Informacja o dokonanej zmianie może być przesłana Użytkownikom także za pomocą poczty elektronicznej.
4. Jeżeli zmiana Usługi Konta będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Użytkownika do Usługi Konta, Usługodawca zobowiązany jest poinformować Użytkownika o:
1) właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
2) prawie do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 dnia dokonania zmiany.
5. Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Usługodawca przesyła Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 dni przed dokonaniem zmiany.
6. Wypowiedzenie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Konta. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w Regulaminie. Usługodawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych i zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczanie Newslettera.
3. Zasady przetwarzania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień oraz polityka plików cookies, zostały opisane w Polityce Prywatności i Plików Cookies dostępnej pod adresem: https://igaprusik.pl/polityka-prywatnosci
Własność intelektualna sprzedawcy
1. Wszystkie elementy składowe Sklepu, w szczególności:
1) nazwa Sklepu;
2) logo Sklepu;
3) zdjęcia i opisy Produktów;
4) zasady działania strony internetowej Sklepu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych
– podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
2. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI:
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, stosownie do przepisów Ustawy o prawach Konsumenta.
2. Sprzedawca dokłada wszelkich starać, aby Treści Cyfrowe i Usługi Cyfrowe były zgodne z Umową i aby Klient mógł z nich korzystać zgodnie z Umową. W tym celu informuje w sposób jasny i zrozumiały w niniejszym regulaminie Klienta o wszelkich istotnych wymaganiach, również po stronie Klienta.
3. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa Cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
4. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
5. Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
6. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa Cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo
wymaga nadmiernych kosztów,
2) Sprzedawca nie doprowadził Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową,
3) brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową,
4) brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania doprowadzenia
do zgodności,
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
7. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa Cyfrowa są dostarczane w zamian za
zapłatę ceny, a brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową jest nieistotny.
9. Po odstąpieniu od umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę stosownie do przepisów ustawy o prawach Konsumenta i z zawartymi
tam wyjątkami.
10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z Umową Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, jeżeli środowisko Cyfrowe Klienta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy w niniejszym Regulaminie lub w opisie danej Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej albo gdy Klient, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą w rozsądnym
zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska Cyfrowego Klienta, nie wykonuje tego obowiązku.
11. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia niezgodności) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia.
12. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail Sprzedawcy podany w niniejszym regulaminie.
13. Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu na adres e-mail składającego reklamację lub w ten sam sposób, w który skontaktował się z nim Klient albo inny, uzgodniony z Klientem sposób.
14. Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w celu rozpatrzenia reklamacji i zgodnie z polityką prywatności
15. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści lub Usłudze Cyfrowej
niezgodnej z Umową oraz Treści Cyfrowej lub Usłudze Cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł
wskutek odstąpienia od Umowy (jeśli były odpłatne).
16. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny (jeśli usługi były odpłatne).
17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
18. Zapisy niniejszego paragrafu odnoszą się do Konsumenta i do Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
19. Więcej informacji na temat praw Kupujących można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – ttps://prawaKonsumenta.uokik.gov.pl
Oceny i opinie
1. Klient, który dokonał zakupu Towaru w Sklepie może wystawić opinię lub ocenę.
2. Wystawienie przez Klienta oceny lub opinii jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na publikowanie jej w ramach Sklepu i w celach określonych przez Sprzedawcę.
3. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby prezentowane w Sklepie i na podstronach Sklepu opinie były rzetelne i pochodziły od osób, które są rzeczywistymi klientami Sklepu.
4. Jeśli opinia budzi wątpliwości Sprzedawcy, nie jest prezentowana w ramach Sklepu. Weryfikacja opinii następuje m.in. poprzez kontakt z autorem opinii. Autor opinii, która nie została opublikowana albo została usunięta przez Sprzedawcę, ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedawcą celem wyjaśnienia sytuacji i ustalenia przyczyn.
5. Sprzedawca nie ma obowiązku publikowania wszystkich opinii w Sklepie i ma prawo usunięcia opinii według swojego uznania. Może też publikować opinie wybrane.
Definicje, procedury, obowiązki i uprawnienia związane z DSA
1. Sprzedawca jest dostawcą Usług pośrednich w rozumieniu DSA, oferującym usługi hostingu.
2. Usługi pośrednie świadczone przez Sprzedawcę polegają na umożliwieniu Klientom Sklepu zamieszczenia Treści w ramach Serwisu, takich jak:
1) komentarze,
2) opinie i oceny,
3. Definicje użyte w treści niniejszego paragrafu oznaczają:
Administrator – Sprzedawca w rozumieniu Regulaminu;
Odbiorca usługi – Klient lub Użytkownik lub osoba korzystająca z usług pośrednich lub innych usług społeczeństwa informacyjnego dostarczanych przez Administratora, w tym Sklepu, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępniania jej;
Treści – wszelkie informacje przekazywane przez Klienta w dowolnej formie w ramach Sklepu;
Nielegalne Treści – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Towarów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa;
Moderacja Treści – działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Administratora lub współpracujących z nim dostawców usług pośrednich, polegające na kontrolowaniu materiałów udostępnianych przez różnych użytkowników i reagowaniu w razie potrzeb;
Usługa pośrednia – jedna z następujących usług społeczeństwa informacyjnego świadczona przez Administratora:
1) usługa „zwykłego przekazu” polegająca na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
2) usługa „cachingu” polegająca na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
3) usługa „hostingu” polegająca na przechowywaniu informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi oraz na jego żądanie;
Platforma internetowa – usługa hostingu, która na żądanie Odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania DSA;
Publiczne rozpowszechnianie – oznacza udostępnianie informacji na żądanie Odbiorcy usługi, który przekazał informacje, potencjalnie nieograniczonej liczbie osób trzecich.
4. Administrator wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: hello@igaprusik.pl, Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Użytkownika do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Administratorem. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
5. Klient nie może zamieszczać w ramach Serwisu Treści Nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem oraz takich, które:
1) powielają treści, które pojawiały się wcześniej (przed zamieszczeniem nowej treści Użytkownik jest zobowiązany upewnić się, że podobna treść nie została zamieszczona wcześniej);
2) dotyczą spraw technicznych (sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Użytkowników elektronicznie na adres e-mail podany w Regulaminie);
3) zawierają linki;
4) służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy, np. promowaniu konkurencyjnych platform internetowych;
5) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek.
6) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Użytkowników;
7) nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
8) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
9) nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
10) znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
11) zawierają treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
12) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
13) naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
14) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
15) nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
16) obrażają uczucia religijne;
17) naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób;
18) zawierających wulgaryzmy, hejt osób trzecich, spam.
6. Osoba, która uważa opublikowaną w Serwisie treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Administratora zgłoszenie dotyczące tej treści (dalej zwana ,,Zgłaszającym”).
7. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Zgłaszającego, Administrator bez zbędnej zwłoki przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
8. Administrator rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie, w terminie do 14 dni w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności.
9. O podjętej decyzji Administrator powiadamiania Zgłaszającego bez zbędnej zwłoki.
10. Decyzja Administratora może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu treści w Serwisie.
11. Zgłaszający może odwołać się od decyzji Administratora w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
12. Administrator rozpatruje odwołania w terminie 14 dni.
13. Na potrzeby rozpatrywania i podejmowania decyzji Administrator nie korzysta ze zautomatyzowanych środków.
14. W ramach Serwisu nie dochodzi do algorytmicznego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z odwołaniami.
15. W przypadku gdy dostawca usług hostingu poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
16. Administrator przekazuje koordynatorowi ds. usług cyfrowych właściwemu dla miejsca siedziby Komisji – na ich wniosek i bez zbędnej zwłoki – informacje na temat średniej liczby aktywnych miesięcznie odbiorców usługi w Unii, obliczonej jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy, zaktualizowane na moment złożenia takiego wniosku. Koordynator ds. usług cyfrowych lub Komisja mogą zażądać, aby Administrator przekazał dodatkowe informacje dotyczące obliczenia, w tym wyjaśnienia i uzasadnienie odnośnie do wykorzystanych danych. Informacje te nie mogą zawierać danych osobowych.
17. Klient jest uprawniony do zakończenia korzystania z usług Administratora w każdym momencie. W tym celu może użyć dostępnych form zakończenia korzystania z usług jak np. automatyczne kliknięcie w określone przyciski umożliwiające usunięcie konta albo wypisanie się z danej usługi, poprzez usunięcie zamieszczonych przez siebie Treści, jak również może skontaktować się ze Sprzedawcą na dane podane w niniejszym regulaminie. Niniejsze postanowienie nie uchybia obowiązkom i uprawnieniom Administratora wynikającym z innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dalszego przechowywania danych, w tym danych osobowych, w szczególności w celach wskazanych w Polityce prywatności, a wynikających z RODO lub innych ustaw.
18. Administrator za pomocą odpowiednich środków niezwłocznie poinformuje Klienta o istotnych zmianach wprowadzonych w warunkach korzystania z usług Administratora, m.in. w przypadku zmiany zasad dotyczących informacji dozwolonych na temat jego usług lub o innych tego rodzaju zmianach, które mogą mieć bezpośredni wpływ na zdolność Odbiorców do korzystania z usługi, włączając do tego zmiany, o których mowa w poniżej.
Zmiany regulaminu
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności:
1) w przypadkach uzasadnionych względami technicznymi dotyczącymi świadczenia usług oraz zmiany mającej na celu dostosowanie postanowień Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa,
2) zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy,
3) rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania,
4) zmiany sposobów płatności i dostaw.
2. Sprzedawca udostępni nową treść Regulaminu na stronie internetowej Sklepu co najmniej 7 dni przed wejściem zmian w życie. Zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom i Subskrybentom pocztą elektroniczną.
3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
4. Użytkownik lub Subskrybent, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta lub Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym do czasu wejścia w życie zmian Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
5. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta lub Umowy o dostarczanie Newslettera następuje poprzez złożenie Usługodawcy przez Użytkownika lub Subskrybenta oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w Regulaminie.
6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Usługodawca usuwa Konto lub wstrzymuje dostarczanie Newslettera.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
2) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
3) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów,
4) Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Postanowienia końcowe
1. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach Konsumenta.
2. Umowy zawierane poprzez Sklep oraz świadczone usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy, Strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu dotyczącego Umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, będącym Przedsiębiorcą, sądem właściwym do jego rozstrzygnięcia będzie sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
4. Integralną częścią Regulaminu jest Załącznik nr 1 – Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na stronie internetowej Sklepu.
6. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 20.04.2024